Bekijk hier de resultaten van mijn 44e week #EdwardsDailyDrawing!
Volg me op Facebook, Google+, Pinterest of Twitter voor de dagelijkse updates.
Oef, jawel. Daar was hij dan, de 300e tekening op rij. Om dat te vieren, wilde ik graag meer inzicht geven in het proces van hoe een tekening tot stand komt. Zie hier: De tekenaar, hard aan het werk in zijn natuurlijke habitat.
De drone is al enige tijd gemeengoed. Spectaculaire foto’s van een zicht dat tot voor kort enkel aan vogels en een enkele laagvliegende vliegenier besteed was, worden nog maar lauw ontvangen.
Dat mag allemaal zo zijn. Als tekenaar heb je geen moderne techniek nodig om door de ogen van een vogel te kijken. Voorstellingsvermogen. Dat is alles.
Het was alweer even geleden dat ik een aquarel produceerde. En nog langer dat ik mijn schoenen als onderwerp nam. Voilà: volledig analoog vervaardigd, 1 paar zwarte, afgetrapte, sneakers.
Gebouwen zijn vaak een verzameling aan elkaar klevende geometrische vormen. Strak en voorspelbaar, zeker als ze gedateerd zijn in de jaren ’70 of later. Maar dat hindert niks. Op een tekening kan alle dode materie voorzien worden van een ziel. Misschien wel een stukje ziel van de tekenaar. Houdt die immers niet van dit soort stukjes vergeten stad?
Detective McKenzie had een afspraak met de misdaad. Iedere avond zou er een crimineel voorval plaatsvinden in het gure steegje achter zijn kantoor. McKenzie kwam altijd trouw opdagen. De misdaad liet standaard afweten. Het bevestigde de stellige overtuiging van de detective: “Criminaliteit komt nooit op tijd”